FAQ

For English, please press here. ---

1. Hur returnerar jag en vara?

Hos Green Heroes har du alltid returrätt i 30 dagar. Du returnerar din vara enligt anvisningarna på den returblankett som vi skickat till dig tillsammans med din order.

2. Hur registrerar jag min retur?

Din retur registreras av oss när vi mottagit din retur tillsammans med ifylld returblankett.

3. Hur returnerar jag min retur?

Som kund bekostar man returen själv och skickar returen till nedan adress. När vi mottagit din retur får du hela värdet av de varor som returnerats tillbaka i löv. Om du önskar att istället få det du betalat i kronor, utbetalt i kronor är du välkommen att kontakta oss på kundsupport@gronahjaltar.se så hjälper vi självklart till!

Observera att vi inte har möjlighet att hämta ut paket från ombud och att det är ditt ansvar att få paketet levererat till Kids heroes AB på Fyrspannsvägen 3b, 13148 Nacka.

4. Kan jag skicka tillbaka flera returer eller reklamationer i samma paket?

Det går bra att skicka tillbaka flera returer och reklamationer från samma beställning i ett paket. Du behöver då bara använda 1 returetikett som du sätter på utsidan av kartongen.

5. Hur får jag min återbetalning?

Återbetalning av varans värde sker inom 30 dagar från det att vi mottagit varan på plats. Du kommer att få en bekräftelse via e-post från oss när vi har behandlat din retur och kommer att krediteras inom 15 dagar därefter.

När vi mottagit din retur får du hela värdet av de varor som returnerats tillbaka i löv. Om du önskar att istället få det du betalat i kronor, utbetalt i kronor är du välkommen att kontakta oss på kundsupport@gronahjaltar.se så hjälper vi självklart till!

6. Hur beskriver Green Heroes artiklarnas skick?

Varornas övergripande skick beskrivs direkt i annonsen och baseras på 5 kategorier:

Nyskick, mycket fint skick, bra skick, acceptabel skick och märkbart använd.

Alla föremål till försäljning har genomgått en grundlig granskning för att säkerställa deras kvalitet, äkthet och skick. Varornas övergripande skick bedöms utifrån följande fem kategorier.

Observera att om varan har ytterligare specifika defekter nämns dessa i annonsbeskrivningen och syns på bilderna.

Skick A: Nyskick

En vara i nyskick har inga tecken på användning och har fortfarande originalförpackning eller prislapp. Om defekter uppstår har de inte erhållits vid användning.

Exempel på defekter som kan uppstå i nyskick:

  • Avskalad originalförpackning
  • Mindre fabriksfel på varor i provförsäljning

Skick B: Mycket fint skick

En vara i mycket fint skick har få eller inga tecken på användning. Oanvända varor utan originalförpackning eller prislapp säljs även i detta skick. Produkten kan ha mycket små defekter vid användning. Observera att plagget är tvättat och känslan av nyskick kan därför skilja sig från nyskick i butiken.

Exempel på defekter som kan uppstå i mycket gott skick:

  • Enstaka lösa trådar
  • Små repor på tillbehör
  • Mindre ytslitage

Skick C: Bra skick

En vara i bra skick har tecken på användning men har blivit väl omhändertagen. Produkten kan ha mindre defekter vid användning. Ett plagg som med stolthet kunde ha gått i arv från ett syskon.

Exempel på defekter som kan uppstå i gott skick:

  • Något avskavd textil
  • Små fläckar
  • Mindre missfärgning vid ärm-/benslut

Skick D: Acceptabelt skick

En vara i acceptabelt skick har använts flitigt och defekter uppstår. Produkten är fortfarande funktionell för sitt ursprungliga syfte men upplevs som använd.

Exempel på defekter som kan uppstå i acceptabelt skick:

  • Urtvättat
  • Slitage vid ärm-/benslut
  • Framträdande fläckar/fläckar
  • Konsekvent avskavd textil

Skick E: Märkbart använda föremål

En produkt som är en märkbart använd vara har mer märkbara defekter. Detta är ett föremål som är märkbart använt men som kan fylla sitt syfte på förskolan eller ute i skogen eller lekplatsen till exempel.

​ ​

Exempel på defekter som kan uppstå i acceptabelt skick:

  • Märkbart urtvättad
  • Slitage vid ärm-/benslut
  • Mer tydligt framträdande fläck/fläckar

7. Vilka källor har vi använt för att beräkna sparat vatten och Co2?

Vi har baserat våra antaganden på källorna nedan:

WRAP, översyn av data om inbyggt vatten i kläder Sammanfattningsrapport, 2012. HIGG MSI, Material Sustainability Index.

8. Ansvarsbegränsning?

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut, minskad eller obefintlig leverans från leverantören.
Vidare tas inget ansvar för eventuella ändringar av produkter/produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

FAQ

1. How do I return an item?

At Green Heroes you always have 30 days reset. You return your item according to the instructions on the return form that we sent you with your order.

2. How do I register my return?

Your return is registered by us when we receive your return together with a completed return form.

3. How do I return my return?

As a customer, you pay back yourself and send it back to the address below. When we have received your return, you will receive the full value of the goods returned in the form of a letter. If you wish to instead receive what you paid in kroner, paid out in kroner, you are welcome to contact us at kundsupport@gronahjaltar.se and we will of course help!

Please note that we are not able to pick up packages from agents and that it is your responsibility to have the package delivered to Kids heroes AB at Fyrspannsvägen 3b, 13148 Nacka.

4. Can I send back several returns or complaints in the same package?

It is fine to send back several returns and complaints from the same order in one package. You only need to use 1 return label that you put on the outside of the box.

5. How do I get my refund?

Reimbursement of the item's value takes place within 30 days from when we received the item on site.

You will receive a confirmation email from us once we have processed your return and will be credited within 15 days thereafter.

When we have received your return, you will receive the full value of the goods returned in the form of a letter. If you wish to instead receive what you paid in kroner, paid out in kroner, you are welcome to contact us at kundsupport@gronahjaltar.se and we will of course help!

6. How does Green Heroes describe the condition of the items?

The overall condition of the goods is described directly in the ad and is based on 5 categories:

New condition, very fine condition, good condition, acceptable condition and noticeably usable.

All items for sale have undergone a thorough review to signify their quality, authenticity and condition. The overall condition of the goods is assessed based on the following five categories.

Please note that if the item has additional specific defects, these are mentioned in the ad description and view of the images.

Condition A: New condition

An item in mint condition has no signs of use and still has the original packaging or price tag. If defects occur, they have not been obtained by use

  • Examples of defects that can occur in new condition:
  • Stripped original packaging
  • Minor factory defects on goods in trial sale

Condition B: Very nice condition

An item in very good condition has little or no signs of use. Unused items without original packaging or price tags are also sold in this condition. The product may have very small defects during use. Please note that the garment has been washed and the feeling of new condition may therefore differ from new condition in the store.

Examples of defects that can occur in very good condition:

  • Occasional loose threads
  • Small report on accessories
  • Less surface wear

Condition C: Good condition

An item in good condition has signs of use but has been well cared for. The product may have minor defects during use. A garment that could have been handed down with pride from a sibling.

Examples of defects that can occur in good condition:

  • Slightly rubbed textile
  • Small spots
  • Minor discoloration at sleeve/leg ends

Condition D: Acceptable condition

An item in acceptable condition has been used extensively and defects occur. The product is still functional for its original purpose but is perceived as used.

Examples of defects that may occur in acceptable condition:

  • Washed out
  • Wear at sleeve/leg ends
  • Prominent spots/stains
  • Consistently abraded textile

Condition E: Noticeably used item

A product that is a noticeably used item has more noticeable defects. This is an item that has been noticeably used but can fulfill its purpose in the preschool or out in the woods or the playground for example.

​ ​

Examples of defects that may occur in acceptable condition:

  • Noticeably washed out
  • Wear at sleeve/leg ends
  • More clearly prominent stain/stains

7. Which sources have we used to calculate saved water and Co2?

We have based our assumptions on the sources below:

WRAP, Review of Data on Embedded Water in Clothing Summary Report, 2012. HIGG MSI, Material Sustainability Index.

8. Limitation of liability?

We take no responsibility for indirect damages that may occur due to the product.
We accept no responsibility for delays/errors as a result of circumstances beyond the companys control (Force Majeure). These circumstances can be, for example, labor conflict, fire, war, authority decision, reduced or non-existent delivery from the supplier.
Furthermore, no responsibility is taken for any changes to products/product characteristics that have been changed by the respective supplier and other factors beyond our control.