VILLKOR
Allmänna villkor för Kids Heroes AB för köp på gronahjaltar.se och greenheroes.io.
Omfattning, definitioner
För alla beställningar som görs av en konsument eller en företagare (nedan ”kund” eller ”du/”din”) via den Internationella nätbutiken (www.gronahjaltar.se och www.greenheroes.io , nedan kallad ”nätbutik”) drivs av Kids Heroes AB (hädanefter ”leverantör” eller ”vi”) gäller följande allmänna villkor (”Allmänna köpevillkor”) exklusivt som den tillämpliga och giltiga versionen vid beställningstillfället. Avvikande allmänna villkor för kunden erkänns inte om vi inte uttryckligen godkänner det skriftligen.
Kunden är konsument i den mån beställda varor och tjänster inte kan hänföras till dennes kommersiella eller självständiga yrkesverksamhet. En företagare är varje fysisk eller juridisk person eller partnerskap som vid ingående av avtalet/beställningen utövar sin kommersiella eller självständiga yrkesverksamhet eller i sådan egenskap.
Vi erbjuder begagnade varor och hållbara produkter i vår webbutik.
Presentationen av produkterna i onlinebutiken är inte ett juridiskt bindande erbjudande utan kvalificerar sig som en icke-bindande onlinekatalog. Kunden kan välja produkter ur leverantörens produktsortiment och vid beställning med betalningsskyldighet lämnar han/hon en bindande ansökan om att köpa varorna i varukorgen. Innan beställningen skickas kan kunden ändra och se sina personuppgifter när som helst. Genom att lämna sin beställning försäkrar kunden att han/hon samtycker till giltigheten och tillämpligheten av dessa allmänna villkor för det aktuella köpet.
Efter slutförandet av beställningen sker betalning med den betalningsmetod som valts av kunden (enligt punkt 6) genom vilken köpet slutförs. Omedelbart därefter skickar leverantören till kunden en bekräftelse på beställningskvittot tillsammans med en accept/betalningsbekräftelse via e-post. Avtalstexten (bestående av inköpsordern, allmänna köpevillkor och orderbekräftelsen) skickas till kunden. Avtalstexten lagras av leverantören i enlighet med dataskyddsbestämmelserna. Registrerade kunder kan se sina tidigare beställningar när de är inloggade på sitt konto.
Leveranstider som anges av oss är uppskattade och beräknade per tidpunkten för orderbekräftelsen, förutsatt att köpeskillingen har betalats i förskott. Om inte en specifik leveransperiod överenskommits mellan parterna, är den ordinarie leveranstiden 2 till 7 arbetsdagar. Green Heroes kan inte hållas ansvariga för försenad leverans eller underlåtenhet att utföra, om förseningen eller misslyckandet inte beror på vårt fel.
Äganderätten till varorna övergår inte till kunden förrän full betalning har erlagts av kunden. Pantsättning, överlåtelse eller avyttring utan vårt medgivande är inte tillåtet före överföringen av äganderätten.
Vid inskickning av varor accepterar kunden att äganderätten till varan övergår till Kids Heroes AB och det är oåterkalleligt.
Kunden har 3 arbetsdagar på sig efter att ha lämnat in väskan på sig att ångra sig och anmäla ett klagomål via mail till kundsupport@gronahjaltar.se om att få tillbaka sin väska.
I sådana fall returneras hela innehållet i påsen på kundens egen bekostnad (packning och frakt).
Varorna lagras i lager under en period av högst 1 år, varefter de anses föråldrade och ges till välgörenhet.
Kids Heroes arbetar i samarbete med några skolor på den afrikanska kontinenten och de föråldrade varorna skickas till dessa skolor för att stödja barn i nöd.
Alla priser som presenteras i vår webbshop inkluderar moms men inkluderar inte fraktkostnader.
Motsvarande fraktkostnader presenteras för kunden när beställningen görs och ska stå för kunden om inte kunden utnyttjar sin ångerrätt (enligt punkt 9). Vi tillhandahåller även information om frakt av varor och kostnader för dessa via vår FAQ.
Varorna skickas med posten. Leverantören står endast för fraktrisken om kunden är en konsument.
Vid en avbokning (enligt punkt 10) måste kunden stå för eventuella kostnader som uppstår under returen. Detsamma gäller vid utövande av den frivilliga återvändanderätten enligt 11 §.
De betalningsmetoder som finns tillgängliga för nätbutiken behandlas av betaltjänstleverantören Klarna Bank AB.
Kundens betalningsdata lagras inte av leverantören utan endast av betaltjänstleverantören Klarna. Ytterligare information om lagring av betalningsdata och databehandling finns i Klarnas dataskyddsdeklaration, tillgänglig på: https://www.klarna.com
Du har möjlighet att öppna ett kundkonto och beställa framtida beställningar efter att ha angett ditt användarnamn och lösenord utan att behöva ange dina adressuppgifter igen. Erforderliga uppgifter måste lämnas sanningsenligt och uppdateras omedelbart vid eventuella ändringar så att en smidig leverans garanteras.
Kunder är skyldiga att hålla sina åtkomstuppgifter hemliga. Kunder ska inte vidarebefordra sina åtkomstuppgifter, inte heller dela eller möjliggöra någon tredjepartsåtkomst och är skyldiga att vidta nödvändiga åtgärder för att säkerställa konfidentialitet, samt att meddela leverantören via e-post till kundsupport@gronahjaltar.se vid missbruk eller förlust av åtkomstdata eller misstanke om detta.
Kampanjkuponger är kuponger som inte går att köpa, men som vi utfärdar som en del av annonskampanjer med en viss giltighetstid.
En kampanjkupong kan inte överföras till en tredje part.
Kampanjkuponger kan endast användas under deras respektive giltighetstid i onlinebutiken och endast innan en beställning har genomförts. Efterföljande kreditering är inte möjlig. Varje kampanjkupong kan endast användas en gång, och kampanjkuponger kan inte kombineras med andra kuponger om inte annat uttryckligen överenskommits av oss. Värdet på en kampanjkupong betalas varken ut kontant eller ränta på den.
Kampanjkuponger kan kopplas till ett lägsta beställningsvärde. Vid en kampanjkupong som utfärdats med ett visst värde måste priset på beställningen i alla fall vara minst lika med det värde som anges på kampanjkupongen.
En kampanjkupong återbetalas inte om kunden returnerar de varor (helt eller delvis) som betalats med kampanjkupongen, om inte ångerrätten eller hans ångerrätt gäller enligt punkt 9 eller 11. Om ev. av en annullering eller retur av varor, det totala värdet av beställningen är mindre än värdet på kampanjkupongen, eller kampanjkupongen är kopplad till ett lägsta beställningsvärde och det lägsta beställningsvärdet inte längre uppnås, priset på varor som kunden behåller ska anses vara lika med värdet på kampanjkupongen. Vi kan räkna om det ursprungliga priset på de varor som kunden behåller.
Vid slutförande av en transaktion på distans har konsumenter i allmänhet ångerrätt, vilket vi informerar dig om på vår webbplats.
För alla köp i vår webbutik har kunden, utöver ångerrätten (enligt punkt 9), en frivillig returrätt i totalt 30 dagar från mottagandet av varan. Med denna ångerrätt kan kunden returnera varan inom 30 dagar genom att skicka tillbaka varan. 30-dagarsperioden börjar från den dag då kunden eller en tredje part (som inte är transportör av paketet) har tagit varorna i besittning. Utsändning av varorna av konsumenten bör ske inom 30-dagarsperioden.
För att utöva den frivilliga returrätten krävs att varan endast har använts för att prova den, som i butik, samt att vi får tillbaka varorna i sin helhet och i samma skick som när dessa köptes.
Om dessa krav inte uppfylls kan leverantören vägra att ta tillbaka varan.
Info om hur man returnerar en vara framgår på den returblankett som skickats tillsammans med ordern till kunden. Varorna returneras av kunden tillsammans med ifylld returblankett av kunden. Kostnader för att returnera varorna bärs av kunden. Returer skickas till
Kids Heroes AB
Fyrspannsvägen 3B
131 48 Nacka, Sverige.
En återbetalning kommer att göras i poäng till kunden när vi mottagit och registrerat returen. Om kunden önskar att få utbetalt i kronor via Klarna för den del som betalats i kronor ber vi kunden kontakta oss, så hjälper vi givetvis till. Återbetalning sker inom 30 dagar från det att varorna anlänt till Gröna Hjältars adress.
Om varor levereras med uppenbara transportskador, vänligen rapportera sådana fel till levereraren omedelbart och kontakta oss så snart som möjligt.
Kundens garantirättigheter kommer inte att påverkas om kunden misslyckas med att lämna in ett klagomål eller inte kontaktar oss. Genom att meddela i tid hjälper du oss dock att hävda våra egna krav mot transportören eller transportförsäkringsgivaren.
Leverantören är ansvarig för materiella eller juridiska fel.
Ytterligare garantier lämnas endast av leverantören om detta uttryckligen anges i orderbekräftelsen.
Alla ansvarsanspråk från kunder är uteslutna med undantag för anspråk som härrör från ett brott mot väsentliga avtalsförpliktelser (väsentliga förpliktelser) i den utsträckning som orsakats av ett avsiktligt eller grovt oaktsamt åsidosättande av skyldigheter av oss eller våra juridiska representanter eller agenter. Väsentliga avtalsförpliktelser är de skyldigheter som är nödvändiga för att fullgöra kontraktet.
Begränsningarna som ingår i klausul 14 gäller även för leverantörens juridiska ombud eller ombud, även om anspråk görs gällande direkt mot dem.
Begränsningarna som följer av klausul 14 gäller inte om leverantören på ett bedrägligt sätt dolt något defekt eller lämnat en bedräglig garanti avseende kvaliteten på någon vara. Lagbestämmelser om produktansvar (som specificeras i paragraf 12.1) kommer fortfarande att gälla med avseende på eventuella defekter.
Sveriges lagar gäller för avtalsförhållandet mellan leverantören och kunden, och vi undantar härmed FN:s köplagstiftning (CISG).
Europeiska kommissionen tillhandahåller en plattform för onlinetvistlösning på sin webbplats https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vi är inte skyldiga att lösa tvister med kunder på denna ODR-plattform.
Våra kunders personuppgifter behandlas endast av oss i enlighet med lagstadgade bestämmelser. För mer information om hur vi behandlar våra kunders personuppgifter, se vår Integritetspolicy, tillgänglig på vår webbplats.
Om kunden är ett företag, en juridisk person eller en särskild offentligrättslig fond, är jurisdiktionen för alla tvister som härrör från avtalsförhållandena mellan kunden och leverantören leverantörens säte.
Var och en av klausulerna i detta kontrakt är avskiljbara. Om någon sådan klausul anses vara eller blir ogiltig eller omöjlig att verkställa enligt lagen i någon jurisdiktion, ska kunden och leverantören göra alla rimliga ansträngningar för att ersätta den med en giltig och verkställbar ersättningsklausul vars verkan är så nära den avsedda. effekt som möjligt.
15. Hur registrerar jag ett krav?
Gröna Hjältars reklamationer måste skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Reklamationer registreras genom att skicka ett mejl till Gröna Hjältars kundtjänst Kundsupport@gronahjaltar.se .
Om en vara inte uppfyller dina förväntningar kan du självklart anmäla en reklamation på varan och få pengarna tillbaka. Godkända skäl för att göra anspråk på varor inkluderar defekter som inte beskrivits i annonsen, felaktig beskrivning eller skador under transport.
Om du har ytterligare frågor om din reklamation - vänligen kontakta vår kundtjänst.
Terms & conditions
Scope, definitions
For all orders placed by a consumer or an entrepreneur (hereinafter "customer" or "you/"your") via the International online store (www.gronahjaltar.se and www.greenheroes.io, hereinafter referred to as "online store") operated by Kids Heroes AB (hereinafter "supplier" or "we") applies the following general terms and conditions ("General Terms and Conditions") exclusively as the applicable and valid version at the time of ordering. Deviating general terms and conditions for the customer are not recognized unless we expressly approve it in writing.
The customer is a consumer to the extent that ordered goods and services cannot be attributed to his commercial or independent professional activities. An entrepreneur is any natural or legal person or partnership that, at the time of entering into the agreement/order, is exercising its commercial or independent professional activity or in such a capacity.
We offer used goods and durable products in our online store.
1. Enter into an agreement
The presentation of the products in the online store is not a legally binding offer but qualifies as a non-binding online catalog. The customer can choose products from the supplier's product range and when ordering with a payment obligation, he/she submits a binding application to purchase the goods in the shopping basket. Before the order is sent, the customer can change and view their personal data at any time. By placing his order, the customer confirms that he/she agrees to the validity and applicability of these general terms and conditions for the purchase in question.
After the completion of the order, payment is made using the payment method chosen by the customer (according to clause 6) through which the purchase is completed. Immediately thereafter, the supplier sends the customer a confirmation of the order receipt together with an acceptance/payment confirmation via e-mail. The text of the contract (consisting of the purchase order, general purchase conditions and the order confirmation) is sent to the customer. The contract text is stored by the supplier in accordance with data protection regulations. Registered customers can view their previous orders when logged into their account.
2. Delivery
Delivery times stated by us are estimated and calculated at the time of the order confirmation, provided that the purchase price has been paid in advance. Unless a specific delivery period has been agreed between the parties, the ordinary delivery time is 2 to 7 working days. Green Heroes cannot be held liable for any delay in delivery or failure to perform, unless the delay or failure is due to our fault.
3. Reservation of ownership rights
Ownership of the goods does not pass to the customer until full payment has been made by the customer. Pledge, assignment or disposal without our consent is not permitted prior to the transfer of ownership.
4. Irreversible
When sending in goods, the customer accepts that ownership of the goods is transferred to Kids Heroes AB and it is irrevocable.
The customer has 3 working days after handing in the bag to regret it and report a complaint via email to kundsupport@gronahjaltar.se to get their bag back.
In such cases, the entire contents of the bag are returned at the customer's own expense (packing and shipping).
The goods are stored in warehouse for a period of no more than 1 year, after which they are considered obsolete and given to charity.
Kids Heroes works in partnership with some schools on the African continent and the obsolete goods are sent to these schools to support children in need.
5. Prices and shipping costs
All prices presented in our webshop include VAT but do not include shipping costs.
Corresponding shipping costs are presented to the customer when the order is placed and must be borne by the customer unless the customer exercises his right of withdrawal (according to clause 9). We also provide information about the shipping of goods and costs for these via our FAQ.
The goods are sent by post. The supplier only bears the shipping risk if the customer is a consumer.
In the event of a cancellation (according to point 10), the customer must bear any costs incurred during the return. The same applies when exercising the voluntary right of return according to § 11.
6. Payment processing and payment
The payment methods available for the online store are processed by the payment service provider Klarna Bank AB.
The customer's payment data is not stored by the supplier, but only by the payment service provider Klarna. Further information on the storage of payment data and data processing can be found in Klarna's data protection declaration, available at: https://www.klarna.com
7. Customer account
You have the option to open a customer account and place future orders after entering your username and password without having to enter your address details again. Required information must be provided truthfully and updated immediately upon any changes to ensure smooth delivery.
Customers are required to keep their access details confidential. Customers must not pass on their access data, nor share or enable any third-party access and are obliged to take the necessary measures to ensure confidentiality, as well as to notify the supplier via e-mail to kundsupport@gronahjaltar.se in case of misuse or loss of access data or suspicion of this .
8. Promotional Coupons and Terms
Promotional coupons are coupons that cannot be purchased, but that we issue as part of advertising campaigns with a certain validity period.
A promotional voucher cannot be transferred to a third party.
Promotional coupons can only be used during their respective validity periods in the online store and only before an order has been completed. Subsequent crediting is not possible. Each promotional voucher can only be used once, and promotional vouchers cannot be combined with other vouchers unless otherwise expressly agreed by us. The value of a promotional coupon is neither paid out in cash nor interest on it.
Promotional coupons can be linked to a minimum order value. In the case of a promotional coupon issued with a certain value, the price of the order must in any case be at least equal to the value stated on the promotional coupon.
A promotional coupon is not refunded if the customer returns the goods (in whole or in part) paid for with the promotional coupon, unless the right of withdrawal or his right of withdrawal applies according to clause 9 or 11. If any of a cancellation or return of goods, the total value of the order is less than the value of the promotional voucher, or the promotional voucher is linked to a minimum order value and the minimum order value is no longer reached, the price of goods retained by the customer shall be deemed to be equal to the value of the promotional voucher . We can recalculate the original price of the goods that the customer keeps.
9. Right of withdrawal
When completing a transaction remotely, consumers generally have a right of withdrawal, which we inform you about on our website.
10. Returns
For all purchases in our online store, the customer has, in addition to the right of cancellation (according to point 9), a voluntary right of return for a total of 30 days from receipt of the item. With this right of withdrawal, the customer can return the product within 30 days by sending the product back. The 30-day period starts from the day on which the customer or a third party (who is not the carrier of the package) has taken possession of the goods. Dispatch of the goods by the consumer should take place within the 30-day period.
In order to exercise the voluntary right of return, it is required that the product has only been used to try it on, as in a store, and that we receive the goods back in their entirety and in the same condition as when they were purchased.
If these requirements are not met, the supplier may refuse to take the item back.
Information on how to return an item can be found on the return form sent together with the order to the customer. The goods are returned by the customer together with a completed return form by the customer. Costs for returning the goods are borne by the customer. Returns are sent to
Kids Heroes AB
Fyrspansvägen 3B
131 48 Nacka, Sweden.
A refund will be made in points to the customer when we have received and registered the return. If the customer wishes to be paid in kroner via Klarna for the part paid in kroner, we ask the customer to contact us, and we will of course help. Refunds are made within 30 days of the goods arriving at Gröna Hjältar's address.
11. Transport damage
If goods are delivered with obvious transport damage, please report such faults to the supplier immediately and contact us as soon as possible.
The customer's warranty rights will not be affected if the customer fails to lodge a complaint or does not contact us. By giving timely notice, however, you help us assert our own claims against the carrier or transport insurer.
12. Warranty
The supplier is responsible for material or legal errors.
Additional guarantees are only provided by the supplier if this is explicitly stated in the order confirmation.
13. Liability
All liability claims by customers are excluded with the exception of claims arising from a breach of material contractual obligations (material obligations) to the extent caused by an intentional or grossly negligent breach of duty by us or our legal representatives or agents. Essential contractual obligations are those obligations that are necessary to fulfill the contract.
The limitations contained in clause 14 also apply to the supplier's legal representatives or agents, even if claims are asserted directly against them.
The limitations arising from clause 14 do not apply if the supplier has fraudulently concealed any defect or made a fraudulent warranty as to the quality of any goods. Legal provisions on product liability (as specified in clause 12.1) will still apply in respect of any defects.
14. Final provisions
Sweden's laws apply to the contractual relationship between the supplier and the customer, and we hereby exclude the United Nations Sales Law (CISG).
The European Commission provides an online dispute resolution platform on its website https://ec.europa.eu/consumers/odr/. We are not obligated to resolve disputes with customers on this ODR platform.
Our customers' personal data is only processed by us in accordance with statutory regulations. For more information on how we process our customers' personal data, see our Privacy Policy, available on our website.
If the customer is a company, a legal person or a special fund under public law, the jurisdiction for all disputes arising from the contractual relationship between the customer and the supplier is the seat of the supplier.
Each of the clauses of this contract are severable. If any such clause is held to be or becomes invalid or unenforceable under the law of any jurisdiction, the Customer and the Supplier shall use all reasonable efforts to replace it with a valid and enforceable substitute clause having as close an effect as intended. effect as possible.
15. How do I register a claim?
Gröna Hjältar's complaints must be sent immediately after the defect has been discovered. Complaints are registered by sending an email to Gröna Hjältar's customer service Kundsupport@gronahjaltar.se.
If a product does not meet your expectations, you can of course file a complaint about the product and get your money back. Acceptable grounds for claiming goods include defects not described in the ad, incorrect description or damage in transit.
If you have further questions about your complaint - please contact our customer service.